Uživatel: nepřihlášen | Přihlásit se | Nová registrace | Zapomenuté heslo
Doporučujeme CRM spojený s Outlookem a Webem

Software
a vlastní web
pro udržování

vztahů se zákazníky

10 dnů na ověření

více informací
Newslettery

zadejte Váš email a můžete dostávat od nás zajímavé zprávy

Anketa

Multi level marketing


Multi level marketing lze zařadit mezi osvědčené a spolehlivé podnikatelské příležitosti s mnohaletou historií, využívanou i v současných moderních systémech.Tradičně se prodej realizuje prostřednictvím sítě velkoobchodů, maloobchodů nebo zásilkových obchodů. V případě Multi level marketingu se prodej realizuje prostřednictvím firmy a sítě spotřebitelů, nebo nezávislých distributorů. Z využití systému plynou výhody jak pro dodavatele, spotřebitele i nezávislé distributory. Dále uvedené definice mohou pomoci objasnit mnohé dohady o tom co je základním principem této podnikatelské příležitosti.

Co je MLM

Z pohledu dodavatele (výrobce) je tato podnikatelská příležitost nástrojem k rozdělování vytvořených užitných hodnot, tedy je to nástroj k prodeji výrobků nebo služeb.


Z pohledu spotřebitele je tato podnikatelská příležitost nástrojem k pohodlnému nákupu kvalitních výrobků pro přímou spotřebu, s možností vybudování vlastní spotřebitelské sítě s cílem získat nový příjem.


Z pohledu člověka, který hledá možnost dalšího příjmu je využití této podnikatelské příležitosti možností jak získat ekonomické a společenské uplatnění a možností jak získat  trvalý příjem a dostatek peněz.

Nejvíce informací o této podnikatelské příležitosti se dá získat na VŠ, a to ještě jen v příslušných oborech ekonomiky. Informace ve škole tedy získá jen málo lidí. Dalších zdrojů informací je jen velmi málo - samotné firmy neinzerují systém vůbec a své produkty jen sporadicky (v minulosti to byli pouze AVON, ZEPTER, Elektrolux). Pokud jde o media, tak ty si spíše všímají negativ systému, aby ukázaly na senzace, ale navíc se jim to nehodí do programu, neboť by se připravily o spoustu financí, které jim plynou z reklamy.

Informace je třeba hledat v knihách, na CD, na internetu, na školeních, která pořádají specializované firmy a na konzultacích s těmi, kteří podnikatelskou příležitost úspěšně využívají.

 

Pokud se rozhodnete tuto podnikatelskou příležitost využít je dobré posuzovat
šest základních oblastí:


Majitel firmy. Majitel a kvalita firmy je naprosto rozhodující, když je zde vše na 100 % bez chyb, jsou na 100 % v pořádku i body ostatní. Kvalitu firmy můžeme ověřit podle její historie a ekonomické výsledky, členství v asociaci osobního prodeje (AOP) a u zahraniční firmy také podle toho zda má v ČR zastoupení.


Marketingový plán. Marketingový plán představuje komlplexní systém, který umožňuje realizovat prodej a rozvoj obchodní sítě. Marketingové plány by měli reagovat na změny spojené z přechodem od osobního prodeje na prodej s využitím internetu.

Marketingové plány vycházejí ze dvou základních postupů:

  • Tradiční - Sepsání seznamu jmen o nejméně 200 lidech, telefonické kontaktování a domlouvání schůzky, schůzka (prezentace příležitosti), následná schůzka (otázky, seznámení s produkty, vyplnění registrace a objednávka).
    Tradiční cesta je úzce svázaná s tradičním osobním prodejem, nevyžaduje zvláštní technicé znalostije, je ověřená a funguje, ale z hlediska efektivity není její využití v současných podmínkách ideální.
  • Online - Zveřejnění příležitosti a vytvoření seznamu lidí, kteří projevili zájem, rozesílání kontaktních emailů, účast na online prezentacích, online seznámení s produkty, konferenční hovory, online registrace a online objednávka.
    Online cesta vyžaduje určité technické vybavení a dobrou znalost e-mail marketingu, ale vzhledem k tomu, že pracujeme jen s těmi co projaví zájem je efektivita této ncesty vyšší.

Důležitou vlastností dobrého marketingového plánu je srozumitelnost a snadná aplikovatelnost.

Výpočet odměn. Při výpočtu odměn z dosaženého obratu se v praxi využívají tyto základní způsoby:

  • klasický -  body za období (nejčastěji měsíc) se sečtou a vypočítá se odměna. Další období se začíná opět od nuly.
  • načítací -  body za období (nejčastěji měsíc) se sečtou a vypočítá se odměna. Další období se nezačíná od nuly, ale distributorovi zůstává dosažená pozice.

Na první pohled se může zdát načítací systém z pohledu výše vyplacených odměn výhodnější, ale není tomu tak. Tento systém navyšuje cenu produktu, aby získal peníze na výplatu vyšších odměn.

Při posuzování marketingových plánů je rovněž důležité prověřit případná omezení při výplatě odměn a podmínky výplat  výkonnostních bonusů.

Produkt. Je dobré posuzovat charakter produktu (spotřební, dlouhodobá spotřeba, apod.), zda je produkt k dostání v běžné síti, jeho cenu, kvalitu a spokojenost zákazníků ale i možnost nákupu produktů v přidružených obchodech. Produktem může být i online poskytovaný marketingový software, software pro podporu podnikání, vzdělávací kurzy, atd. Jde o tzv. software jako služba. Tyto produkty jsou zákazníkům poskytovány ke stažení ihned po provedení platby online.

Důležité je správně určit poměr "cena/hodnota". Cenu produktu je do značné míry závislá na technologickém postupu a kvalitě surovin použitých při jeho výrobě. Hodnota produktu je pak přímo úměrná jeho výrobní ceně. U online poskytovaného software má cena i určitou motivační funkci.

Systém výchovy a pomoci. Dobrý školicí systém by měl zahrnovat nejen seznam doporučené literatury a školení jak lépe budovat spotřebitelskou síť, nebo prodávat produkty, ale i literaturu a školení zaměřené na přístup k životu, vůdcovské a komunikační dovednosti, jednání s lidmi, zvýšení sebedůvěry, překonání strachu, spravování financí, schopnost plánovat a stanovovat cíle, organizační dovednosti. Některé firmy mají v nabídce pomůcek CD, DVD a knihy popisující jak budovat vlastní podnikání. Další možností vzdělávání je školení přes internet, které šetří tolik drahocenný čas a peníze. Navíc si školení můžete nahrát a kdykoliv si ho znovu pustit.


Teritorium, ve kterém se můžete pohybovat. V době internetu kdy dochází ke sjednocování trhů v rámci celé Evropy je důležité, aby i teritorium dané pro budování sítě přesahovalo rámec ČR.


Pokud jsou všechny oblasti v pořádku, pak lze využití této podnikatelské příležitost jedině doporučit, dává možnost investovat do svého vzdělání, poznat nové způsoby komunikace, pohybovat se v prostředí slušných lidí, naučit se využívat výhody duplikace, naučit se vydělávat peníze, budovat vlastní podnikání, zajistit si trvalý příjem a dostat své finance pod kontrolu. Tato práce vede k samostatnosti v životě a při získání finanční gramotnosti pomůže dosáhnout i na ty nejvyšší cíle.

Katalog MLM podnikání

Mějte na paměti že k dosažení dobrých výsledků je třeba mít hodně trpělivosti a dobrého sponzora.

Máte zájem o další informace pak neváhejte a napište.



Zdravý Čech - životní styl Doporučujeme přečíst
Tři zákony produktivity
Tři zákony produktivity

V knize naleznete principy produktivního charakteru jednání v rámci 3 zákonů, se kterými autor pracuje a vede Vás tak po cestě, která Vás naučí využívat těchto hlavních principů pro výkonnostnější a p...


všechny knížky
Bohatý Čech na facebooku

Aktuality GDPR se blíží

23.04.2018 - Na konci května vstoupí v platnost obecné nařízení o ochraně osobních údajů, známé pod zkratkou GDPR. Tato nová legislativa harmonizuje a upřesňuje pravidla nakládání s osobními údaji v celé Evropské Unii. V českém prostředí se díky vysokým sankcím za nedodržení mluví o „revoluci v ochraně osobních údajů“. Je třeba věnovat pozornost upraveným postupům a zvýšené administrativě. celý článek


všechny aktuality